måndag 21 januari 2013

Bokinköp

Årets första nya böcker har inhandlats. En bok, med titeln Rules of Civilty av Amor Towels,  köpte jag när syster och svåger var och hälsade på i den finaste lilla bokaffären jag vet. Den heter Three Lives & Co från 1978 och finns belägen i West Village. Jag älskar när böcker skildrar starka kvinnor à la böckerna som Austen, Bronte systrarna och D.C Lawrence har skrivit, och till min förtjusning handlar även den här boken om en färgstark kvinna, dock i modernare tappning, närmare bestämt sent 1930-tal. I en bokhandel som heter Shakespeare & Co Booksellers i Greenwich Village köpte jag den andra nya boken för i år. Den är skriven av min favoritregissör Woody Allen med titeln Complete Prose. Boken består av flera delar som alla var publicerade under sena 1970-talet. På framsidan av boken står det "An ideal bedside companion". Det rådet ska jag följa nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar