onsdag 4 december 2013

De svenska och amerikanska högtiderna

En av det bästa sakerna med att vara en del svensk och en del amerikan är att jag får så många högtider att fira.


Mina underbara svenska vänner Linnéa och Henrik bjöd in till stort kräftkalas i september. Festen slutade med karaoke i Koreatown.



Ingen Halloween utan en pumpa...


...och om man vill, en spindel på taket.



Vi var 20 personer som firade Thanksgiving tillsammans förra veckan. Jag bakade en efterrätt, den längst uppe till höger, Pecan Salty Caramel Tart - så. sjukt. god.



Dagen efter, på Black Friday, bojkottade jag all galen konsumtion och begav mig till det här stället med Linnéa, där det var Bloody Marys och snacks som gällde. Bra konsumtion, tyckte vi.



Senare på Black Friday mötte pojkvännen upp mig och det införskaffades en alldeles UNDERBAR julgran. En till bra konsumtionsvara, tyckte vi.


Julen är den bästa högtiden av dem alla!

4 kommentarer:

  1. Ser heeelt underbart ut! Mkt bra att strunta i Black B-iga Friday och fokusera på mat i stället! Love you and miss you!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ar i din famn om 10 dagar!!!! LOVE

      Radera
  2. Älskar detta! Samt er lägenhet, ser så fiiin ut. Hoppas att få komma och krascha där inom snart framtid (!!!) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taaaack! Sjalvklart ar var lyxiga (hehe) luftmadrass er nar ni kommer!

      Radera