torsdag 21 mars 2013

Inredningshelg

För att en blogg ska vara framgångsrik krävs ständig uppdatering skriver mina kollegor inom bloggvärlden. Därför kommer här ett inlägg!

Vi har skaffat lite nya möbler! I fredags levererades våra nya köksstolar av metall. Lite tuffa faktiskt tycker jag och passar till vårt runda matbord i trä.

Jag har fått en fåtölj från min chef på Proof (jag ser det som lön eftersom jag jobbar gratis där), och för att hämta den hyrde vi en bautatruck och körde norrut i lördags. Vi körde i en timme ungefär till ett litet samhälle som heter Larchmont. På hemvägen började det snöa och blåsa, men italienaren som satt vid min sida vet hur man kör (eller inte), så vi klarade oss galant tillbaka till East Village (vi körde dock fel några gånger, men hela och glada var vi väl hemma igen).

Vi fyndade en lampa i söndags på ett "Reningsborg" i Brooklyn. Tyvärr serverades inga hallongrottor till kaffet, utan stora vulgära saker, så jag åt vietnamesiska nudlar till fika. Gott var det, men jag saknade de hemmagjorda hallongrottorna. Så här fint blev det hemma (ursäkta de b mobbebilderna):

Fyra stolar för 199 dollar - kap!

Proof-fåtöljen

"Reningsborg" i Brooklyn

Fint sken från lampan




1 kommentar:

  1. I love the warm colors in your livingroom.
    Now you just need a cool coffee table

    Love

    SvaraRadera